aku benci jejantas depan umah!!!!!!!!

cuti2 sekolah ni ramai ibu bapa bawak anak berjalan2 g shopping complex, zoo dan melancong.. ada jugak yang guna kesempatan cuti ni untuk menghadiri kelas tuisyen, kelas tahfiz, dan kursus2.. tapi ada juga segelintir pelajar sekolah yang menggunakan waktu cuti buat benda2 tak berfaedah.. hampir setiap hari aku rasa tak tenteram bila budak2 ni buat perangai.. rasa mcm nak penampor je muka masing2 tu..

tak kira pagi ke, petang, siang atau malam.. tengah malam.. da masuk pagi balik... asyik buat bising nak ber"racing" depan umah aku nih.. pres pres moto lagi.. mintak maap ye adik2 yang baru nak "up" tu.. ko wat la macam mana pon, aku malas nak marah da.. waktu aku tido.. nyenyak jugak.. tapi kesian lah org lain yang ada anak kecik, yg rumah tepi jalan besar ni.. terpaksa menadah telinga... time maghrib org nak solat pon buat bising mcm x der hotak! cuti sekolah, otak korang pon cuti jugak ke.. nanti kalau jatuh eksiden... mintak maaplah.. tak der maknenyer aku nak tolong.. silap2 aku tolong gelak aje.. tak pon pijak2 muke tu!!!!!!

yang bertambah aku bengang kadang2 ada pasangan bebudak yang berani buat projek kat situ walhal dah terpampang depan umah orang.. tak tahu malu ke.. bila kita tgk dari rumah berani nak sound "apa tengok2???" hello cik adik... dah umah aku.. sukahati aku lah nak tengok penjuru mana.. ko tu yang tonggong buat projek depan rumah org apehal.. mak bapak derang pon satu hal.. lau anak dara da tak balik sampai kul 12, 1 pg tu ape cerita.. senang2 je ke kena tipu.. haish... gunakanlah nikmat kemudahan dgn cara yang betul. janganlah di salah gunakan.. banyak jugak aku baca tentang masalah ni dekat belog2 lain.. tapi tu lah.. selagi kita tak ditimpa seswatu masalah tu kita takkan tahu kan.. jadi isu tu tak ditimbulkan dan org laen pon tak amik kisah sgt.. da masuk berita, ada org mati ke hape ke barulah ader tindakan.. erm.. itupon barape hari je la yg kita nak ingat.. bila ader isu laen, kita lupa lagi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...