bakso laman pandan

salam, sememangnya saya memang banyak aktiviti selalu.. tapi tak punya ruang waktu untuk di isi dalam belog yg cumel ini.. kadang2 kita rasa boleh ke letak.. tak macam biasa sgt ke.. tapi apa yg kita tulis tu kadang2 orang cari.. tapi kita tak tahu.. serius ni! walaupon bukan waktu terdekat setelah entri tersebut di post.. sekurang2 nya kita bagi informasi dekat orang lain..

hari ni sy nak kongsi cerita tentang bakso. kat mana nak dapat bakso yg sedap. walaupon sy ke indon pon tak dapat bakso yg sedap mcm kat ampang ni.. saya mula makan bakso ni waktu belajar skm kat ampang hilir.. lau turun bas tgk org makan mcm sedap.. tapi bila kita tak pernah try.. ye la.. makanan org indon kan.. konon2 mcm takut2 la.. tgk2 kat tepi jalan pulak.. lau awek2 yang nak jaga standard memang tak seswai nak makan tempat2 macam ni..

bila da try dengan kawan2.. wohooo... dengan pedasnya.. dengan kaw supnye tu... memang besh giler! memang terbaek!!! paling besh, bila kita order bakso campur.. bermakna.. ada seketul bakso besar sikit dr bakso yg lain.. dalam nya ada daging cincang! pergh!! sedap bangett! selalunya aku makan yg tu last sekali..

setelah aku tak belajar lagi kat ampang.. pada tahun 2003 la kot.. aku pon da tak pegi ke gerai bakso tu.. sampaila aku start belaja balik kat damansara.. dan terjumpa lalu bercinta dengan husbandku yg rajin makan.. (sebab dier la aku jadi chubby!)<-sempat salahkan laki aku tu.. aku perkenalkan dier dgn bakso tu.. boleh kata tiap2 minggu dier ajak aku g sini.. hehe.. bila dier start keje, aku pon keje.. da jarang2 pegi.. tapi still pengunjung setia la.. sampai pakcik tu da kenal muka kitorg.. sampailah kitorg kawen, beranak.. still jugak g.. memang sedap giler.. korang patut try..

10 dr 10 responden (kawan2 yg aku ajak ke gerai bakso ni) mengatakan bakso ni memang terbaek!!

ok.. kalau korang nak g, gerai ni terletak kat laman pandan.. berdekatan dengan masjid nurul hidayah x silap aku.. tapi jangan pegi hari selasa sebab pakcik ni cuti pada hari tersebut..

2 comments:

Fashion House(Suri E-Shoppe) said...

me n my partner pn suke mkn bakso..bakso faveret di uk da xde jual..so,jmp blog ni..then arini dpt jugak cari tmpt bakso ni..mmg terbaeekkk..thanks to you for sharing the info..puas nak cari org jual bakso,yela ni kan m'sia ;p

~cintaBlog~ said...

Mmg best Bakso pakcik ni kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...