Tak boleh ke cakap sekali je?

"Ibu.. Mia nak tgk cartoon.." Kata Mia sambil menghulurkan remote control.. Aiseh.. Aku baru je nak layan Minho.. Aku amik remote dr tangan comel tu.. Tapi aku tak tekan Chanel 613 kegemarannya tu.. Disney Junior.. Aku tgk Korean drama tu Terus..
"Ibu.. Nak tgk cartoon.. Nak tgk cartoon.. Nak tgk cartoon..." Kali ni sambil menjerit2.. Adoi ai..

"Tak boleh ke lau ckp sekali je?" Kataku sambil merenung wajah comel tu..
"Ibu.. Nak tgk cartoon..." Dgn nada lembut.. Past tu aku pon tukar channel 613.. Mengalah..

Lebih kurang 2 jam lepas tu aku tgk dier masih lagi tgk cartoon..

"Mia.. Jom pegi bilik air..terkencing kat sini Kang.." Kataku risau kalau dier tak sempat ke bilik air.. Walaupon dier da boleh 'diharap' bila x pakai lampin pakai buang tapi takut dier terlupa..

Dier masih berdiam.. Sambil menonton Mickey Mouse clubhouse.

"Mia, cepat la.. Kalau tak ibu off tv ni.." Ugutku.. Dier Terus ke bilik air sambil menjeling tajam.. Tapi tetap comel.. Moncong mmg panjang.. Bley ikat Reben.. Sangkut baju ke.. Selesai buang air dier dtg pd ku sambil aku menyarung semula seluar dan menyiapkan diri ya semula.. Sambil aku memuji dirinya..

"Pandai Mia ni.. Lain kali kalau nak buang air pegi mana?" Soalku walaupon sudah acap kali soalan itu di tanya kepadanya..

"Ibu.. Tak boleh ke tanya sekali je?"

Hehehe.. Terkeno den!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...