Wedding planner

Tajuk kat atas tu over sikit.. Sebenarnya e-day planner sahaja yg nak dijadikan entri kali ni.. Apa yg aku nak ceritakan.. Untuk benda2 mcm ni aku mmg sangat teruja.. Terima kasih sbb ada yg mempercayai hasil sentuhanku yg tak seberapa ni.. (Cewah..) actually, ianya memudahkan kerja Kita bila tak der perasaan ragu2.. Actually, bukan senang Kita nak owg percaya kat Kita.. Lebih2 lagi bila melibatkan majlis2 penting acam ni..

Berbalik kepada majlis yg aku nak ceritakan ini, majlis pertunangan ni ialah dr keluarga sendiri.. Kakak kpd hubby ku.. A.k.a. Kakak ipar lah kan.. Majlis ni pulak diganding dgn majlis akikah anak buah jd mcm2 benda perlu difikirkan.. Tapi tak lah susah sgt krn bab2 makanan da diuruskan oleh caterer bertauliah..

Bermula dr hari khamis.. Jadual kami dipenuhi dengan hal2 shopping..pempuan mane yg tak suka shopping.. Dari mencari brg2 hiasan hantaran, brg2 cupcake, fresh flower juga bender2 merepek meraban.. Balik je.. Rasa mcm da tak der kaki.. Hehe.. Past tu sibuk design pelamin ngan Kakak ipar aku yg sorang lg.. Dier pon mmg excited bender2 mcm ni.. Mlm tu kitorg tido lmbat.. Huhu..

Hari jumaat lak.. Masing2 x abis shopping lg.. Daun sireh la, buah la, Aku sendiri sibuk di Jln Tuanku Abdul Rahman dan Masjid India.. Tau je la hari jumaat mcm ni.. Owg laki berjemaah kat masjid.. Owg pempuan berjemaah kat Jln TAR ni.. Balik je bershopping,setting2 pelamin yg serba sederhana dan terus je buat cupcake.. Cupcake hari ni perisa vanilla dan perisa lemon.. Buat sekali buttercream dan cream cheese frosting.. Sekejap je da siap.. Terus kemas dapur (sambil tengok2 owg sembelih kambing dan tengok cake dlm oven..) selepas siap semua keje2 dapur.. Terus buat hantaran.. Ada 7 dulang semuanya, Tinggal cucuk2 fresh flower.. Dan buat sireh junjung jerk.. Tapi.. Lama la jugak.. Owg kat luar ader wat kenduri.. Tak dapat la nak join.. Juling mata tengok rose kuning.. Tapi sebolehnya mlm tu aku tidokan jugak diri aku sbb tak moh ngantuk esok hari..

Pagi2 lg da bangun buat gubahan bunga untuk pelamin.. Past tu menggelek fondant untuk cupcake hantaran.. Dlm kul 11 siap semua kejew.. Terus makeup kan kakak iparku sorang.. Dan selepas tu.. Semua yg dirancang berjalan dgn lancar.. Alhamdulillah.. Jomla tgk apa yg aku buat..
















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...