maaf kan sy.. sy mmg org kampong

25 dec bersamaan hari natal..

ni nak habaq mai.. hari ni dok kalut oghang bergaduh pasai isu ucapan hari krismas..

sebelum n aku pon tak tau.. tapi bila baca kita tau.. tapi itupon kita kene pastikan betul2.. kebetulan aku ni tak ramai kengkawan yg nak menyambut.. kalau tak wish pon derang x marah.. dan lau wish pon sebelum2 ni tak der la dlm hati tu pikir yg tidak2

bila da kuar kat fb ustaz ni kata mcm ni..rasa elok ikut je la.. past tu dok diam2 tak payah pung pang pung pang sampai bergaduh2... rimas aku nengok.. tu belum lagi kata yg hadis tu palsu.. jd skrg ni org da jadi keliru.. bende ni kita kene dapatkan kesahihan.. yg aku pelik.. zaman2 siber ni la timbul mcm2.. kenapa dr dulu kalau bender ni salah x der org nak tegur.. bukan skrg je malaysia ni ade ulama.. sebab tu pasal bende ni aku tak der nak komen sbb takut buat org jadi keliru.. boleh baca kat link zamani84

yang aku nak cerita ketaksuban org2 islam dalam meraikan sambutan krismas ni.. bukan setakat ucapan semata.. bila bukak instagram lagilah.. tgk artis2 ni dgn bangganya menyambut krismas.. lantak pi la.. tapi bila org tegur.. hang jgn marah pulak.. sapa suruh hang letak pict hang menyambut krismas.. siap tulis "thanks santa.. la.. " past tu bila follower bg nasihat mcm la hang tu nabi.. nak ckp org lain kampong la.. x open minded la.. yg paling bodoh sekali follower yg yg jadi baking powder.. melebih2.. naik tocang la artis tu.. nak menang kan sgt buat ape.. bukan dpt hadiah pon.. bab agama mn boleh ikut open minded ke tak ke..

dikala kita suka2 meraikan perayaan agama lain, jgn sampai hati kita rasa best sgt.. sampai kdg2 terpikir best la krismas ni.. dapat hadiah.. knp hari raya tak happening mcm ni.. sbb tu la jgn kita mendekati.. dapat ke kita jamin kekuatan iman dlm hati kita?

nak tunjuk yg kita ni up to date sgt ke? owh.. byk lg bende lain.. ni aku tgk.. lau bini2 menteri, anak2 menteri, artis.. peminat n follower bela sgt.. aku bukan nak ckp aku ni ahli PAS yg suke kondem bini menteri.. x kisah la parti politik mana, jg lah keperibadian agama islam.. oleh kerana segelintir org2 umno buat mcm ni.. mmg nak kene bahan je dgn org PAS.. past tu jgn nak salahkan org lain.. pikir la sendiri!! maafla.. aku mmg org kampong sbb tak kuasa nak g party.. sambut hallowen la bagai.. nak beli pokok krismas.. tapi bab ugama biarla ianya terletak tinggi darjatnya.. walaupon x pernah g al-azhar.. bab ni jgn la buat main2.. aku dulu mengaji ugama basic kat sekolah.. setakat soalan2 bajet nak popular mcm "ustaz, boleh tak awek naik motor dgn boyfriend?" soklan jenis ape la mcm tu.. da tau x bley nak tanya jugak.. dengan harapan ustaz tu nak kata boleh la kot.. past tu nak buat2 sopan.. mohon share.. nak share, share je la.. da tentu2 org tu bangga ade org nak share bender tu.. haish.. mcm2 org ni..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...