azam dan kesimpulan

untuk tahun 2012 yg berlalu aku boleh simpulkan kehidupan aku mcm takder peningkatan.. lebih2 lagi bila jadi seorang suri rumah.. mmg org tak nmpak ape yg kita buat.. tapi inilah pengorbanan yg aku ikhlaskan untuk seorang anak.. setiap hari aku terbaca timeline status fb org lain yg teringin nak benti keje sbb nak jaga anak.. dulu sebelum ada anak sendiri aku pon fikir tak nak berenti keje.. tapi bila ada anak sendiri.. dan beberapa insiden yg menyebabkan aku rasa mmg tak bley nak tinggalkan dier.. hasrat nak berenti keje tu membuak2.. dan aku kene cut cost untuk beberapa perkara dlm hidup lebih2 lagi hal2 berkaitan hiburan dan shopping.. tapi seriously menjadikan aku lebih berdisplin dan berhati2 soal kewangan.. dr seorang yg super boros.. aku jd seorang yg super jimat.. lau dulu shoppeholic.. skg nafsu berbelanja untuk diri sendiri mmg dah x der sgt.. serious ni!!! aku lebih bernafsu untuk shopping brg anak.. dan yg lebih2 lg nafsu shopping brg untuk bisnes.. sekurang2 nyer bender yg boleh menjana balik sumber kewangan..

kdg2 kita x sedar desakan hidup menjadikan kita lebih matang dan bijak membuat keputusan.. itulah namanya peningkatan.. x semestinya kene keje naik pangkat.. ( kalau mcm tu lg lah bagus.. kemajuan diri yg di double kan) ok..

tahun 2012 ni aku rasa mcm cepat je masa berlalu.. tapi sebenarnya mcm2 yg dilalui.. aku sedang melangkah ke usia 30 an!!!!!!!! da x de da 20 an tu!!!! tapi aku happy sebab sekurang2 nye ade juga perubahan hidup.. aku tak terperangkap dlm dunia remaja.. dr segi pemikiran, fashion, dan beberapa perkara da berubah..

sebelum berakhirnya tahun 2012 jugak aku dikejutkan dengan pemergian seorang teman.. bley baca entri sebelum2 ni.. selama beberapa tahun pertama ni aku mmg busy with my lovely daughter.. sampai x de masa nak hang out with my friends.. reunion apakah lg.. konon takut owg nampak kita gemuk la.. ape la.. skrg ni.. cuma akhir2 ni aku kuar gak.. heret skali dak mia tu bersosial skit.. kdg2 buat marketing skit.. cewah.. mmg tak dinafikan rindu ngan kawan2.. tapi aku ni jenis yg family women skit.. banyak sebenarnyer.. so.. azam tahun 2013 ni ialah menjalin hubungan baik sesama insan.. ceh.. mcm slogan maal hijrah laks.. mmg maal hijrah lah pon kan.. bukan la aku cakap sebelum ni aku menjalin hubungan yg baik.. cume nak lg baik la.. bosanla asyik azam nak kurus tapi x kurus2.. hehe.. selain drpd tu azam aku ialah nak tambah anak.. hehe.. cianla mia tu sengsorang jerk.. ish ish ish..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...