Happy anniversary ke 4 sayang!!

Sayu je rasa hati bila tiba hari ulang tahun ke 4.. Kdg2 baca status fb org len, 'tiap2 tahun bg hadiah baby' dan sekarang Mia pon dah berusia 3 tahun.. Tapi kalau nak dibanding kan dgn org lain yg tak der langsung.. Betapa bertuah aku ni.. Ada jugak merasa.. Itupon kdg2 ada hilang sabar.. Ya Allah.. Jadikanlah aku org yg penyabar dlm mendidik amanahmu..

Berbalik kpd kisah anniversary kami yg keempat.. Nmpaknya plan nak pergi bercuti terpaksa dibatalkan krn encik Ucop x dpt cuti.. Sbb bulan ni da byk cuti.. Ditambah pulak cik jojo(kereta en Ucop) pulak di service giler2.. So, aku yg berperanan seorang isteri muslimah, solehah ni.. Ikut je la.. Aku pon x der hal la.. Kdg2 jd isteri ni kene tolak ansur.. Buat2 Sedih.. Barulah derang lebih menghargai.. Hehehe.. Derang kesian kat kita.. Pulak tu dier kata pd hari anniversary tu mmg off day dier.. Satu hari tu je la.. Tapi hari sebelum tu dier kener kejew full.. Jadi 2 hari sebelum anniversary dier ade jumpe aku sambil berbisik.. Jom kluar jap.. Ada bende nak g tau.. Serius je..
Takut lak aku.. Jgn la ckp nak kawen lain cukup la.. (Menceceh aku ni.. Kuat berangan)

Bila aku tanya dier ckp.. "Tak de apelah.. Saja je ckp mcm tu.. Lau tak anis x moh kluar!"
Hui.... Lega sikit hati...

Dier tanya nak mkn kat ner? Aku jwb kat gerai2 biasa la.. Tomyam ke.. Tapi bila pusing2 semua tutup.. Yg ada cafe romantik yg agak cozy jugak.. Aku pon order je air biasa2 sbb da mkn kat rumah.. Kdg2 mmg rasa rindu dgn suasana romantik mcm ni.. Lepas order je.. Dier bangun nak amik rokok..

Sambil minum2 tiba2 dier suruh aku pejam mata.. Cewah.. Ingat cerita industan ke.. Aku pon pejam je la.. Mls nak banyak cerita.. Dan bila aku bukak mata ada beg kertas depan aku..

"Apa ni?"

"Hadiah anniversary" Katanya

"Knp cepat sgt?"

"Takut terkantoi!" Dier jwb.. Memang selalunya lau dier nak wat surprise untuk aku mesti kantoi.. Dan aku rasa bersalah.. Tapi kali ni.. Aku betul2 terkezut..

Aku bukak beg kertas tu.. Ader anniversary card, dan sebiji kotak kaler kuning cair.. Seutas jam Bonia yg cantik.. Korang nak tau? Aku bukan nak show off kat sini.. Tapi mmg aku jarang dpt hadiah mcm ni.. Aku happy sgt.. Dan rasa dihargai.. Terima kasih sayang!!

Sedang aku mencuba jam tangan tu.. Ada sepasang mata memerhatikan kami.. Ada tangisan dan air mata..

"Kad dan jam tangan u tuk Mia mana?"
Owh... Baru kitorg tersedar.. Kitorg kat tahun 2012.. Bukan tahun 2008 lagi!

Next time.. Bila anniversary.. Pastikan ade present untuk di kecik tu jugak!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...