Hari raya 2012

Hari raya tahun ni best la jugak sebab en ucop dapat cuti 5 hari.. Berbanding dgn tahun2 yg sudah.. Sehari pon x dpt.. Tapi yg sedihnya, Fiona pulak yg demam.. (Fiona itu ialah kereta en ocop) so, x jd lah nak jalan jauh2..

Tahun 2012 ni ramai betul owg pakai tema kaler kelabu n warna merah.. Tidak ketinggalan, family sayes jugek!! Merah menyala mak Ngah!! Barulah kelas!!

Apa yg penting, raya2 ni g la umah oak cik, mak cik atau org yg tua2 la dulu.. Pasal bab kutip duit raya tu.. Tak yah la beriye benau.. Macam Mia ni, bile dier tgk kawan2 lain happy dapat duit raya, dier pon melonjak2 jugak.. Nak beg jugak.. Seb baik mak dier bley jahit beg sendiri.. Tapi yg besh nyer, dier kumpul sampul duit raya je.. Hehe..

Duit dier tak kisah lau ibu nak amik. asalkan jgn sampul duit raya yg kaler full tu.. Lebih kurang raya ke 5, aku da masuk kan duit tu kat bank.. Tak der la beribu pon.. Tapi alhamdulillah.. Rezeki dier.. Sikit2 pon asalkan belajar menabung!! Jgn jadi mcm mak dier!! Super Boros!! Hehe

Hari raya ke 6 n 7 ayah da masuk keje, kami rasa x sedap badan.. Demam!! Huhu.. Inilah perlunya men jaga kesihatan dikala sibuk beraya!! Skg sape yg susah???

1 comment:

CiK Bella said...

elok la menabung tuk msa dpn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...