jiran psiko

masa aku tulis entri ni teringat kat filem allahyarham tan sri P. Ramlee.. filem SENIMAN BUJANG LAPOK! semenjak dari hari pertama jiran aku ni pindah ke sebelah rumah aku... dia dah bising-bising.. tapi aku tak kisah.. sebab mungkin tu caranya nak menunjukkan yang dia ni happy.. oklah tu

tapi hari demi hari aku makin menyampah pulak! bisingnya lain macam... dia kena pikir gak orang2 kat sebelah nih... manalah tau ader baby nak tido ke, orang tua sakit jantung ker... aduhai... cobaan!!

kalau time dier marah anak bini dier lagi... macam nak tercabut jer dinding rumah dier... kekadang takut lak aku dengar.. hari2 derang gaduh.. perlukah aku telefon teledera? ataupun memang macam tu cara dia marah? bising je lebih tapi tak der pape... jap g lau call tgk derang ok je, aku pulak yg malu.. aku pun tak kenal jiran aku nih... lau dok kat kampung lainlah... ader muafakat skit... kat bandar nih.. semua orang takut nak ambik tau hal orang lain... silap2 kita lak yang kena dera!

lau korang... dengar jiran bising2 macam nih korang buat ape ek?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...