si kecik buat onar!

salam khamis malam jumaat.. (malam baca yaasin!)

aktiviti hari ni mengemas tak sudah2.. sebabnya si kecik molek intan payung nih... asyik jugak mengemas kain baju kat dalam almari.. lepas tu bukak laci.. tukar kedudukan baju.. lepas tu bapak dier bising2 tempat aku letak stokin ngan underware dier dah jadi baju gaun mia.. haish... budak2 zaman sekarang nih tak boleh dimarah.. dier tiru bulat2.. nanti jadi pemarah pulak.. bukan zaman aku kecik2 dulu.. tengok jelingan mak aku jer dah kecut urat perut!

dah tuh penat gak aku mengemas bende yg sama sebanyak 8 kali.. apa lagi.. ingat nak tido jap.. dier tarik2 tgn aku..
"buu... angun la.. angun jap... amik mia tigen jap.."- ibu bangunla, bangun jap ambikkan mia vitagen kejap.. dengan perasaan yang malas aku bangun jugak.. walaupun mata da ngantuk 99%.. tak baik pulak nak kecewakan si kecik nih.. takut kalau2 dier ke dapur sendiri.. lagi bahaya! sedang aku ke dapur, basuh muka dan ambik vitagen kat peti ais tuh.. aku panggil nama dier.. "mia.. mia.. kata nak vitagen!" panggillan aku tak berjawab. tiba2 dier jawab perlahan. macam cakap sorang2. "mia ngah temas nih!" mia tengah kemas ni. jawabnyer dari dalam bilik.. dan bila aku selak langsir bilik tu.. "Ya Allah!.. "
slumberland je cik mia mengemas barang scrapbook ibu

aduhai.. dari sebesar2 bender dalam bilik tuh, sampai sekecik2 bender bertabur.. adoiai.. mia.. mia..

tapi aku tak marah.. sebab of coz lah budak kecik macam dier sangat berminat dgn item2 yang kecik2 comel2 banyak kaler.. hui.. salah aku gak sebab letak bender2 gitu kat tempat yang boleh dicapai.. nak terus kemas dan rampas brg2 tuh of course lah dier marah.. jadinya biar je lah sampai dier boring.. main2 jap ngan dier.. ajar pasal warna.. dah tak boleh jawab.. dah malas.. dier pon cabut... aku pon kemas lah dengan sabarnyer..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...