tertarik ngan iklan master chef

da malam2 buta tgk tv, bila tgk iklan makanan da terpesona.. adoi ai.. selera je tgk iklan master chef.. past tu gatal je kaki nih g dapur bukak peti ais.. hah.. semua bahan2 cukup.. apa lagi.. rosaklah rancangan aku nak jadi diet cang gini..di tambah2 pulak cik abg sayang balik lambat hari nih.. main futsal kate dier.. so, bertambah2 semangat la aku nak wat spegetti bolognese.. kang dier balik penat2.. bleh makan spegetti panas2.. kan ke baik dapat bini cam sy.. cewah!
1.memula sediakan bahan mcm gambar kat bwh, termasuklah daging cincang, ayam dan buttercup/ olive oil (untuk menumis) sambil2 tu g lah rebus spegetti biar lama2 skit x pe (letak garam, lada hitam, minyak)


2. Tumis macam biasa. masukkan bwg dulu, past tu pes tomato.. lau nak pedas letak cili boh.. past tu masukkan daging cincang, ayam, cendawan, seleri dan apa2 yg korang suka nak letak.. jgn lupe letak garam, gula.. (spegetti ni aku lebihkan pedas dan ada rasa manis.. tak suka masam jd ikut selera masing2)
3. Dah siap masak.. letak atas spegetti yg telah di tos kan.. past tu makan dgn sopan.. sekian..
mcm sedap je rasanye..

2 comments:

man said...

simple...tapi menyelerakan.

~cintaBlog~ said...

yg simple tu kdg2 mmg best.. dari banyak2 lauk.. rasa pon dah bercampur baur.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...