long sleeved punyer cerita!

Ada dua orang adik beradik kembar
Seorang Azura dan seorang lagi bernama Azira. Mereka baru pulang dari sekolah dan bekejar mendapatkan ibu mereka yg ketika itu berada di mesin jahit.
Azura bertanya kepada ibunya “Ibu, tengah jahit apa?”
Azira juga bertanya ibunya “Ibu, Azira lapar..” dan ibu menjawab dengan satu perkataan
“KeMeja”

Bing Images

Dan hari ni.. topik ini yang saya nak ceritakan.. tentang baju KEMEJA

Memang sifat seorang isteri yg prihatin.. bila laki pegi shopping je mula la nak membontot.. bukan sebab jeles dier nak shopping tapi risau kalau2 tersalah pilih.. entah kaler ape lah yang dibelinyer.. ntah seswai ke tidak.. corak mcm mana lah dier nak pilih.. sy rasa rata2 isteri memang agak risau bab ni..

Macam tu gak ngan sy.. tapi bila pergi shopping, time sy pilih baju.. husband sy main kejar2 dengan Damia.. dan bila dier nak beli baju pula, sy pulak yang menjaga anak kecik sy ni.. dulu bila penat dukung tanya tanya bila la nak pandai jalan.. sekarang bila dah berlari.. penat pulak nak mengikutnya.. tapi pd sy, baju boleh dapat bila2.. keselamatan anak ni.. kadang2 kita terlepas pandang dah jadi satu masalah lain.. Dulu2 zaman asmaradana boleh la sy bagi pandangan.. dan minta pandangan dr dier.. skrg ni.. lalu tempat dier memilih dalam 5 minit.. “Yang ini atau yang ini?” soalnya.. sambil berlari mengejar si kecil sy menjawab “Kelabu..nampak ok!” dan sy terus hilang.. Mama sy kata kalau nak shopping, tinggalkan saja si kecik tu.. Tak sampai hati pulak sy!

Waktu remaja dulu.. sy agak “rajin” iron baju kemeja ayah..
Lepas tu ayah sy buat “PEMBETULAN”
Dan mama sy kata “esok kalau kawen, macam mana?”
Sy jawab “cari aje laki tukang kebun!”
Tapi sy x dapat nak cari tukang kebun tu..

Bila balik dr shopping baju kemeja.. suami akan tunjuk pada sy pilihan hatinya.. ok, sy memang tak kisah soal kaler.. sebab kalau paling buruk dier beli sy akan kata “sy tak nak jalan dekat2 dgn awak!” atau “sekali ni je pakai ok!” tapi kebarangkalian untuk dier memilih kaler yg buruk sgt tipis.. (nasib baik dier bijak memilih”

Soal harga juga sy tak kisah.. (sebab pakai duit dier sendiri.. NGEEEE!!) kalau nak yg murah tunggu sale 50% atau 70% tapi yang paling PENTING..............


Ialah FABRIK yang senang sy nak iron!!!!!!!!!!

Sekian!

1 comment:

Lizzie Yasmin said...

Boleh kurus main kejar2 dgn Mia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...