bab 1

"yang kau nangis-nangis ni kenapa. aku dah bagitau kau lama dulu.. dia tu memang tak sayang kau lagi.. kau je yang degil!" ujar Ariana kepada Nilam. Tangannya mengurut-ngurut belakang Nilam sambil menggelengkan kepala. Nilam hanya menangis teresak-esak.. melihat Nilam yang terdiam, Ariana menyambung lagi celotehnya..

"Aku tahu kau sedih, aku tak tau nak tolong macam mana lagi. Apa kata aku belanja kau makan ke.. kita pegi shopping ke.. nak tak?" sambung Ariana lagi. Seperti biasa.. Nilam masih menangis.. tidak di endahkan ajakan Ariana.

Bunyi telefon dari dalam bilik, menyebabkan Ariana berlari untuk menjawab panggilan. Pada Skrin telefonnya itu, di lihat nama mamanya tertera. segera Ariana menjawab panggilan tersebut.

"hello, mama.. ha.. Yana ok ma.. minggu depan Yana balik.. ok, wa'alaikum salam"
Ariana mematikan panggilan. dia tidak berhasrat untuk memujuk Nilam lagi. Mungkin Nilam perlu masa untuk bersendirian.. walaupun sudah masuk 5 hari Nilam bersedih bila Farid memutuskan hubungan mereka.. dan sepanjang 5 hari tu, Nilam tak makan.. kalau makan pun, cuma sesuap dua..
"Haish.. kalau aku lah tak makan macam Nilam, dah mati agaknya.."ujar Ariana dalam hati.. Ariana pun tak tahu macam mana perasaan putus cinta. Tak pernah pun bercinta. "Ada ke orang nak bercinta dengan gadis gebu macam aku nih?" tanya Ariana pada dirinya sendiri..

"La.. apsal termenung je.. cepatlah siap.. aku dah lapo giler nih!" ujar Nilam mengejutkan Ariana yang berada di beranda.

"Hush... semangat.. terkejut aku tau tak! nasib baik aku tak terjun kat sini.. aku ingat kau tak nak pegi.. nak layan perasaan kau tu!" jawab Ariana sambil mengurut-ngurut dadanya.

"Apsal pulak aku yang putus cinta, kau pulak yang terjun bangunan.. dah lah.. aku memang sedih.. tapi rasa lapo aku nih melebihi rasa sedih aku tau tak.. cepatlah.. aku nak order nasi goreng, udang goreng butter, rojak, bla.. bla.." bersambung..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...