aku rasa berdosa

cewah.. title atas ni mcm poyo je kan.. ini aku nak story setelah bergelar ibu kdg2 kita rasa berdosa kat anak..

tak de la pape yg beso pon.. tapi dr bende yg kecik kdg2 bley jadi beso..

1) aku rasa berdosa kalau tak dapat jaga dier dgn baik.. contoh.. masa Mia baby, aku masuk dalam toilet kejap sbb dier tgh tido.. tau2 bila keluar toilet dier jatuh katil.. aku rasa berdosa sangat.. aku rasa macam cuai sgt.. geram bila buat salah.. nak nyesal tak boleh..

2) bila anak kita nak seswatu tapi kita x dpt nak bagi.. contoh.. ada satu hari dia nak makan sate tapi masa tu aku x cukup cash.. kad bank aku pulak tertinggal.. nasib baik mlm tu ayah dier belikan sate jugak.. klau tak rasa kesian je.. sbb dier bukan jenis suka mintak2 kalau dier minta sekali sekala apala sgt.. aku fikir mcm mana org lain yg lebih susah dr aku.. kesian kan.. ada org yg tak mampu beli susu anak tau.. ya Allah permudahkan kehidupan mereka..

3) aku rasa x guna kalau x solat sebab sekaligus x doakan keselamatan anak.. betul tak? seandainya kita jauh dr Allah.. kita jarang memohon kpdnya.. mcm mn dier nak bg.. aku rasa bersalah sgt kat mia seandainya aku lupa berdoa untuknya.. malahan lg aku ni ibu dier.. kalau bukan aku siapa lg?? betul kata org, anak menjadikan kita jadi insan yg lebih baik..

4) sekiranya dia mengucapkan bende2 tak elok.. contoh.. bila kita naik kereta.. konon kita je betul.. maki hamun org lain.. x sedor si kecil menyerap bende tak elok.. ataupon bila tgk ayah dier tgk bola.. marah2 dier akan ikut apa yg kita buat.. lepas tu.. bila dier ckp x elok.. kita tanya.. siapa ajar??? terkebil2 matanya.. menahan air mata yg bergenang.. dier sgt baik sbb dier tak cakap kita yg ajar.. padehal dier amik dr perangai kita.. semoga adanya insan ini.. aku akan bertambah baik.. dier menjadikan hidupku lebih bermakna.. sayang Mia!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...