happy chinese new year

selamat menyambut tahun baru cina buat sahabat2 saya yg berbangsa cina.. para2 supplier.. cewah.. bila kita jadi rakyat malaysia.. tak kira raya apa pon.. kita akan gumbira sebab dapat cuti lama... walaupon kita tak sambut.. semua orang berpusu2 balik kampong.. masing2 amik kesempatan berjumpa yg tersayang..
gitu gak ngan family aku.. kalau tak de 'makan besar' pon tak pe.. janji jumpa ngan adik beradik.. ye la.. walaupon tak duduk jauh2 tapi masing2 busy dgn karier dan komitmen masing2..
dan seperti biasa.. di kala hari perayaan mcm ni.. en ucop mmg busy dgn koje.. mmg jarang dapat cuti public holiday.. so, dipendekkan cerita.. aku mmg da terbiasa hidup macam gini.. cuma rasa 'kosong' itu pasti. tipu la lau tak rasa pape kan.. slalunya lau dier balik.. ari tu la aku double rajin mengemas rumah, masak special, dan segala2 nya..hari lain bukan tak rajin.. rajin la jugak.. cuma otak aku ni terlalu nak buat macam2.. masa tido pon kdg2 bley berpikir.. semak tau!
menu dikala menunggu en ucop balik ialah macaroni biasa je.. letak daging cincang dan digoreng sedikit pedas.. sebab suamiku ini tetiba teringat macaroni ni kat cafe kolej masa time study dulu.. bile terkenang kan zaman study dan mula2 rapat dengan dier mmg kelakar.. sekarang ni dah hampir 8 tahun memori tu kitorg tinggalkan.. dan 4 tahun kitorg bertawen.. chinese new year ni mengingatkan daku hari persandingan kitorang.. mase tu photographer pon terkejar2 nak balik sambut chinese new year..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...