octomum


saya terbaca pasal octomum ni semalam, kat harian metro. sebelum tu saya ade tengok siaran ulangan oprah dan ianya mengenai isu yang sama. so, hari ni saya tengok video crew oprah 24 hours with nadya sulemen. adoi ai.... pening kepala saya sekejap... bayangkan saya nak membesarkan anak seorang pon rasa macam mencabar, ni pulak dia besarkan 14 orang anak kecil, dan 8 daripadanya ialah anak kembar!

sy petik dari harian metro:
"keputusannya menerima rawatan kesuburan persenyawaan tabung uji dengan mengimplan 8 embrio dalam satu masa"

lepas tu nadya ni cakap.."setiap hari setiap jam saya dihambat rasa bersalah krn melihat anak yang mempunyai keperluan berbeza. rasa bersalah apabila mampu mendodoi seorang atau 2 anak pada satu masa dan tak berupaya menenangkan yang lain apabila mereka mula menangis meminta perhatian"

saya sangat tertarik dengan isu nih..
bila saya tengok video ni rasa macam nak nangis bila tengok keadaan anak-anaknya. ada yang tertidur kat meja makan (tanpa pelapik kepala.. so kepala budak tu terlentok ke belakang), ada yang gaduh tapi mak dia tak sedar, ada yang hilang...
aduhai...

nadya ni anak tunggal dalam keluarga sebab tu lah dia bercita-cita nak mempunyai keluarga yang besar... tapi bagi saya keputusannya mengimplan 8 embrio tu.. agak menakutkan!!!!!!

*pict diambil dari warnerbros

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...